maanantai 8. toukokuuta 2017

☕ Stazzien kahvilatehtävä ☕

Joo elikkäs... Mä olin teknisen piirustuksen kurssilla yli puolitoista vuotta sitte ja yks niistä tehtävistä oli semmonen, et piti suunnitella KAHVILA. 

Tässä tehtävässä huomioitiin siis käytännöllisyyttä. Esim. kuinka hyvin sisälle astuessa näkee tiskin/istumapaikat? miten myyjä voi tarkastella tiskin takaa kahvilaa? Missä vessat ovat? Onko vessat sellaisessa paikassa, ettei siitä kulkeva liikenne häiritse vieressä olevia asiakkaita? Häiritseekö ulko-ovesta menevä liikenne asiakkaita (esim. saako vieressä istuvat henkilöt niskaansa lunta ja räntää, joka kerta kun joku avaa oven)? 

Mä ite tykkäsin tästä tehtävästä tosi paljon :D Ja voitte kuvitella mun ilmeen ku opettaja sano siellä korokkella et: "Joo ja tää tehtävä pitää tehdä sitten jollain 3D ohjelmalla. Aika moni on tehnyt simssillä ja se käy oikein hyvin." :DD:D Niiku vihdoinki semmonen tehtävä, jossa mulla on mahis tehä semmonen työ, johon oon oikeesti tyytyväinen xD  Muistan ku olin yläasteella ja kaveri sano et niiden piti tehdä enkun tehtävää varten unelmatalo ja esitellä se englanniks luokan edessä, nii tää mun kaveri teki sen talon simssillä :D Oon ollu tästä ikuisesti suolanen, ku mäki olisin halunnu samanlaisen tehtävän </3 Mut ehkä tää tehtävä paransi vähän nyt mun vuodentakaisia haavoja :D 

Tässä tehtävässä piti tosiaan siis lähinnä keskittyä tuohon kahvilapuolen suunnitteluun. Ja koska aika kävi loppupuolella vähiin, nii sen takia ulkopuoli, henkilökunnan tilat (en oo ikinä ollu missään kahvilan/ravintolan takahuoneessa, nii mulla ei oo mitään hajua miltä niiden pitäis näyttää :D:D) ja vessat on aika mehhhhhh :P Mut kaks edellistä piti kuitenkin olla jollain tavalla näkyvissä ihan vaan sen takia, et niiden sijainnin käytännöllisyyttä pystyy sitten arvioimaan :D

Mä en aluks ajatellu postata tätä ollenkaan, mut sit ajattelin et "hei, mikä ettei?" Nää kuvat on siis AIKA vanhoja! Ja olin unohtanukki nää ihan kokonaan, kunnes sitte aloin putsailemaan noita pölyttyneitä kansioita koneelta :D Mutta joo! Mennäänpäs vihdoinkin itse asiaan!

☕☕☕☕☕☕☕☕☕☕☕☕

Tässäpä tämä kahvilan ns. pohjapiirustuskuva. Yritin tehdä tästä vähän semmosta "trendikästä" ja "fiiniä" paikkaa, jonka sohville voi levittäytyä kavereiden kanssa rentoutumaan samalla ku juo sitä ylihinnoiteltua capuccinoa pienen mutta liian makean suklaakakkupalan kera :D:D


Tossa on oikeesti tasakatto, mut eipähän se mihinkään näy.... Ja harmi ettei simsissä saa portaita tollasiin kulmakohtiin :/



Tässä on näkymä, kun astuu ovesta sisään. Tiski selkeesti esillä, nii voi suunnata suoraan sinne ;D Noi epämääräiset kaksoisovet tuolla vie henkilökunnan tiloihin / takahuoneeseen.


En vielä tähän aikaan tajunnu, et valoja klikkamalla voi säätää niiden kirkkautta... Joten nyt noi ovet hohtaa tolleen vammasesti :D Ja simillä ei siis ole MITÄÄN ladattua yllään ;0 Yritin saada tosta työasusta asiallisen, mutta trendikkään, mut se ope sano et vois tulla valituksia tommosesta paidasta... En kyllä ihmettele yhtään miks :s mut vastasin silti sille opelle et "Noku ei mulla ollu mitään ladattuja, nii kaikki muut paidat näytti ihan vammasilta" :DD:D Enkä halunnu mitään perus valkosta kauluspaitaa xdd
Ja tän kuvan pointti oli siis se miten hyvin myyjä näkee tuonne vessanurkkaan. 


Ihan ku tuossa toisessa ikkunassa ei olis lasia :D:D


50% mun ajasta meni muuten siihen et etin oikeanlaisia tuoleja, sohvia, kahvipöytiä ja sit jotain koristeleivoksia ja sen sellaista :D Älysin siis ettii ladattavia huonekaluja ja koriste-esineitä, mutten vaatteita, hiuksia tms xd



Olisin halunnu seinille enemmän tauluja ja koristeita, mutten löytäny mitään mitkä olis sopinu tohon tyyliin :/ Enkä viitti pistää samaa taulua kymmenen kertaa samaan huoneeseen :DD:D





Teitä varmasti kiinnostaa millasta palautetta mä sain tästä? No... Se opettaja kehu tätä työtä tosi paljon :D Parannusehdotuksena oli se, et ulko-oven edessä oleva seinä vois olla väliseinä, nii se arvatais tota näkymää huomattavasti. Ja pakko sanoo et oon itekki kans vähän samaa mieltä! Oisin varmaa pistäny toho väliseinän, jos olisin tajunnu aikasemmin! Mutta muuten mä sain tosta tehtävästä kympin :D ❤

Näitä kuvia sitten tulosteltiin, nii jokainen pääs sit vähän näkemään mitä kukin oli tehnyt :D Muutama oli tehnyt simssillä (näkyi kolmosen lisäksi nelosta ja kakkostaki!), jotkut taas oli tehnyt semmosella koulun kämäsellä ilmaisohjelmalla (ite kokeilin sitä ohjelmaa ja totesin vaa et "nope ei kiitos" :D), mut sit siellä oli kans vähän omiaki omaperäisyyksiä (joku oli tehny esim. minecraftilla hämähäkkikahvilan :D) Jostain syystä kaikki ne, jotka oli tehny tän työn simssillä, oli tästä kaikista innoissaan :DD

Mulla on tää tönö vielä tallessa, nii voi olla et käytän tätä joskus! Mun pitää vaa hioo sitä vähän käytännöllisemmäks varsinaista pelaamista varten :D

Mutta hei! Mitäs mieltä te olitte tästä? Entä ootteko käyttäny simssiä jotain tehtävää varten (ei tarvii olla mikään koulu / kurssityö)? Millasen kahvilan te olisitte tehneet, jos olisitte saaneet samanlaisen tehtävän (yks joka oli tehny simssillä tän työn, teki kissakahvilan :D)?

10 kommenttia:

  1. Ai ettö kun on ihana tehtävä.

    Minecraft kahvila kuulostaa omaperäiseltä :P


    Kyllä minäkin olisin innoissani jos tommosen tehtävän saisin :D

    Mä en ikävä kyllä oo saanu mitää sims tehtävää :(( Olisi tosi hauskaa tehdä koulutöitä samalla kun pelaa.

    Sun kahvilassa on tosi.., jotenki kotoisa tunnelma.

    Onnea hyvästä arvosanasta! (Oisin laittanu tohon numeron mut se näyttää niin vammaselta 'onnea 10' :c. )


    Ps. Minä taidan haista

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eikun hei, joskus kauan sitten muistan että oli joku kuvis hommeli, jossa jokainen teki oman pelihahmon. Minä sitten luovana ihmisenä piirsin sims hahmoni; Minna Virtasen. No ihan ei kymppiä tullu näillä omilla piirustustaidoilla :D

      (Olin kuvispainotteisella yläasteella)

      Poista
    2. Joo aika moni tykkäs tosta tehtävästä :D

      Joo se minecraft kahvila oli aika palikkainen :D

      Aaa kiitos :D Etin netistä eka aika paljon kuvia erilaisista kahviloista ja sit jotenkin päädyin tommoseen ;D

      Kiitos :D toi "onnea 10" ois vähä näyttäny siltä, et oisin täyttäny 10v ja onnittelisit mua siitä ;D Mut kiitos kuitenkin!

      Oho, ite olin kuvisluokalla sillon ku olin yläasteella :D Mut eipähän ne munkaan piirustustaidot niin hyvät ollu silloin.... :D Kuulosti kuitenkin näin alustavasti tosi kivalta tehtävältä ;D

      Poista
  2. Vähän hauska tehtävä! Ja kiva lopputulos :)
    Ei oo tullu itsellä tollasia tehtäviä vastaan, mutta joku idea on kasvatusalan soveltuvuuskokeita varten. En sit tiedä toteutuuko se. :D

    VastaaPoista
  3. Oi tää on tosi söpö! Sun latauslista on tosi hyvä, käytän sitä melkeen aina :D Mut mikä masterconroller sulla on tällähetkellä noista nykysistä versioista? Ihan se Base-Mod vai?
    www.pellansims.blogspot.fi

    VastaaPoista
  4. Oiii ehana kahvila <3

    VastaaPoista
  5. Ei vähän kiva mäkin haluan töitä mitä voi tehdä simssillä! :O
    Ihana tunnelma tuossa kahvilassa! Tyksin :3 Jotenkin tosi rauhallinen ja turvallinen.
    En ihmettele että sait kympin :D Näyttää onnistuneelta työltä.

    VastaaPoista
  6. Oi täähä on tosi hieno kahvila! Mut ulkopuolelta olis ollu kans kiva nähä kuvia :3

    Ja tuosta väliseinästä ni minusta tuo kokoseinä on kivempi. Siitä olis saanu kivan tehosteseinän niinku esim. punasella mitä oot tuossa käyttäny muutenki.

    Mut todella hieno! :3

    VastaaPoista